02 december 2011

Har jag nån dagbok?

Ja. Jag har ju faktiskt två dagböcker. Bloggen och min fem-års-dagbok. Men ingen har jag skrivit i på senaste. När jag egentligen behövt det som mest... Jag måste få säga- denna höst är den värsta i hela mitt liv. Fuckin körkort. Sabbar allt. Uppkörning nästa vecka och jag är så sjukt nervös så jag vet inte om jag pallar att åka dit. Så känns det. Men det kommer jag ju göra. Klyschigt, men jag gör det mycket för mina tjejers skull. Så vi ska få det bättre på fritiden. Sen så är det ju självklart för min skull också. Men en mamma måste ju ha körkort. Iallafall mina tjejers mamma. Men vad tusan. Hur svårt kan det vara? Ni märker. Tankarna pendlar..... Ja, detta blev ett tvättäkta dagboksinlägg. Skrivet direkt från telefonen. På teven är det Robin Hood och jag hör även en tungandad Hedvig. Vi har samma förkylning hon och jag. Vi hostar, snörvlar och är väldigt känsliga. Gråter mycket. Det är sånt här man skriver om i en dagbok. Om tårar.

2 kommentarer:

Martina sa...

Ja vet precis hur du känner det! Att vara småbarnsförälder och plugga till körkort samtidigt är inte världens bästa combo...jag är också så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Usch...varför kan man inte bara se det som en vanlig lektion liksom..? Skickar lite pepp och lycka till till dig! Kram

Lenin sa...

Det kommer att gå så jävla bra, Anna! Jag sa till min inspektör att jag var sjukt nervös, och då kändes det åtminstone liiite bättre.