09 september 2011

cancerbitch

Jag känner en lättnad i hjärtat efter mitt nedanstående beslut. Skönt.

Min bok har fortfarande inte kommit på biblioteket. De sa att den skulle komma i måndags.
Men jag tänkte berätta lite om den skönlitterära boken jag läste. Eller rättare sagt, tankar bara.

Boken handlar om en femtonårig flicka som blir mycket dålig och först efter ett halvår upptäcker de en hjärntumör. Den är skriven ur flickans, mammans, systern och bästa vännens perspektiv. Jag grät en sväng. När jag läst klart boken surfade jag runt på internet och sökte efter "cancerbloggar". Jag läste en fin blogg i våras om en kvinna med bröstcancer. Det var längesen jag var in och när jag nu besökte bloggen upptäckte  jag att hon gått bort. I mars. Det var kort efter att jag läst. Hon skrev långa, fina inlägg bara några dagar innan. Jag hatar verkligen cancer. Ja la mig med en stor klump i bröstet och har drömt mardrömmar hela natten.
Så jävla orättvist.

Den här kursen som vi har i skolan nu, "lindrande vård", kommer nog bli ganska tung och jobbig.

Har ni några tips på energigivande saker att göra som jag kan varva med?

0 kommentarer: