26 september 2011

Du kära lilla blomma

Att vara i husköpartagen är inte bara negativt. Att titta på ett tjugotal hus och aldrig köpa något kan vara frustrerande, men det finns en väldigt positiv grej- man får inspiration från hur andra har det!!!
För några veckor sedan var vi och tittade på ett hus och hon som bodde där hade det verkligen helt ljuvligt. Det var spets och blommor överallt. Hon hade pelargoner i varje liten vrå. Och då blev jag förälskad- i pelargoner. Tanten i mig kryper fram mer och mer.
I lördags gjorde jag och tjejerna en utflykt och vi hamnade tillslut på bondens marknad. Där hittade jag en stor, fin pelargon och en liten stickling, som fick följa med hem. Jag blir glad varenda gång jag ser dessa underbara blommor. Så, från och med nu så ska det blomstra här hemma.
Fick en blomma som fallit av som jag satte i en vas. Den står på köksbordet och lyser upp tillvaron.


0 kommentarer: