08 september 2011

facebookdelete

Min sönderstressade själ har resulterat i några saker:
  • Jag har inaktiverat mitt facebook-konto.  Jag har varken ork eller tid att sitta och glo på facebook. Det tar en massa energi och jag avskyr att man kan bli deppig av oväsentliga saker, som att t ex någon har raderat en frän vänlistan. Så nu är det gjort. Jag ska satsa på bloggen istället. Jag finns här och på mobilen.
  • Jag har tillbringat hela dagen (nästan) hemma. Jag har läkt min stress med en sorglig, men bra, bok och har därför bestämt mig för att läsa på min facebook-fria tid. Tjoho. Läsa eller pyssla. 
Ja, det var ju inte speciellt många punkter, men tillräckligt för att sålla bort dålig energi.
Allt annat jag har för mig stärker bara min själ som t ex umgänget med min familj, fika med vänner, arbetet, skolan (är lite tveksamt just nu....) och körkortet.

Jag tänkte på det idag. Till jul kan det hända att jag både har körkort och är klar undersköterska. Då öppnar sig liksom en ny värld, det känns otroligt häftigt. När jag tänker på det blir jag otroligt stolt. Jag ska minsann klara det!

För att få ro så måste jag även ändra lite på bloggen. Jag måste hitta på en bättre rubrik. Några tips?

9 september- Vill tillägga att Samuel gjort ändringar och jag gillar nya loggan upptill. Men lite trist bloggrubrik så kom gärna med förslag :)

5 kommentarer:

Malin sa...

Klokt. Facebook slukar mkt tid. vad hände med "Hej loppis". Bloggnamn är skitsvårt. jag provade en massa olika men landade sen på tråkiga, enkla - malins blogg :)

Malin sa...

jag har ett förslag förresten...

Anna sa...

Ja, det har aldrig känts rätt med "hej loppis". Det här känns bättre. Samuel jobbar med bloggen, jag kan ju ingenting. Det är fint med enkla bloggnamn också! :)

Anna sa...

Ja, förslag mottages tacksamt :)

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Bra gjort där med FB, det tar mycket tid men samtidigt är det kul att hänga med sina utflyttade vänner som man träffar alldeles för sällan.
Men hade jag inte haft iphonen så hade jag nog inte hängt så mkt på internet. Sällan jag slår mig ner vid datorn!

Kul att du bloggar igen!