01 september 2011

Vardagen

Just nu känns det verkligen att vardagen är här. Den har liksom gripit tag i mig med storm och jag har ingen tid alls över. Utöver skola och jobb försöker jag ta körkort, träna, träffa kompisar, engagera mig i vår klädbytarföreningen och lära mig min styrelsepost på dagis.

Tänk om körläraren visste vad jag gjorde annars. När jag sitter där i bilen och liksom inte är speciellt bra på det jag gör, så tänker jag alltid; täääänk om han visste vad vuxen jag är annars! Jag har barn, jobb och är sådär superdupervuxen, sådeså!!! Men det kan jag ju liksom inte sitta och tjata om på varenda körlektion. Jag får helt enkelt känna mig som arton, bita ihop och bara köra. Det kommer bli en dyr historia, jag känner det på mig.

Jag har anmält mig till Yoga som börjar nästa vecka och på söndag ska jag förhoppningsvis prova ett friskis-pass. Träna alltså. Jag är så dålig på det. Jag erkänner. Jag har en så positiv bild på träning, men det är ju så himla trist. Fast jag tror ändå på yoga och friskis. Det är ju skönt i kroppen. Pepp, pepp, pepp!!!

Min käre sambo tycker att jag har lite många bollar i luften. Men hittills är jag jäkligt bra på att jonglera!

1 kommentarer:

Martina sa...

Kul att du har börjat blogga igen!

Vet hur det känns med körkortet...men jag har gett mig fan på att jag ska ta det nu! En lektion till och sen halkbana. Tjafsar de om fler lektioner så säger jag ifrån, blir ju asdyrt. Har ju faktiskt kört i två år nu, så jag tycker att jag kan. Sen kan jag inte hjälpa att deras bilar beter sig som rymdfarkostar liksom :)

Är det på Jos du ska gå på yoga? Jag har gått där och det är jättebra, kan starkt rekommendera. Skön avkoppling, styrketräning och smidighet i ett och samma. Man går på moln när man går därifrån!

/Martina