09 september 2011

Minnen från ett tidigare liv... för bara tre år sedan.

Nostalgin fortsätter. Jag har alltid varit bra på att fundera och sakna gamla tider. Jag sitter för tillfället och läser min gamla blogg från vår tid i Falun när Elsa var runt halvåret. Är det verkligen jag som skriver? Jag verkar pigg och inte alls lika seg i kolan som jag är nuförtiden. Det är märkbart att vi inte hade så mycket pengar i månaden. Säkerligen hälften av det vi har idag. Galet.

Det är bra att minnas ibland. Minnas hur man var och hur man hade det. Jag var 23 år. Nu är jag 26.
Det är mycket som har hänt på dessa tre år.
Vi har två fina barn nu.Samuel har ett bra, fast jobb. 
Jag är nästan klar undersköterska.Jag har ett jobb jag trivs med.Vi bor i Leksand. 
Vi drömmer om hus.Jag försöker ta körkort.Vi har en katt.
Vi har större umgänge.Vi känner varandra bättre än då, jag och samuel- vi har ju varit tillsammans i snart fem år.Vi har nog mognat.

En sak är inte förändrad- jag vill alltid pyssla. Det är liksom jag.

1 kommentarer:

mbh sa...

Jag är också en nostalgiker :)